Ongekend rendement

Domme investering.
Ruim 2 1/2 jaar geleden heb ik ervoor gekozen om te investeren in iets waar anderen totaal geen vertrouwen in hadden.
Ik ging investeren in een ouderwets en totaal vergaan bedrijf. Een bedrijf dat tot diep in de fundamenten was gesloopt en waar geen puf meer in zat. Helemaal niets. Een bedrijf dat was leeg geroofd en gedoemd tot slopen. Een ware mission impossible.

En toch ging ik investeren in dat bedrijf.
Een bedrijf dat vroeger wel prachtige innovatieve ideeën had. Maar ook een bedrijf waar op een bepaald vlak al jaren achtereen stevige fouten waren gemaakt. Een bedrijf dat vergeten was dat de innovatieve en frisse ideeën gevolgd moesten blijven worden. Een bedrijf dat teveel de aandacht had gelegd op kansloze aspecten. Een bedrijf dat teveel had geïnvesteerd in bodemloze putten. In dat totaal failliete en kansloze bedrijf ging ik investeren. Ik leek wel gek. Stapelgek volgens de zogenaamde kenners.

Mislukking.
Toch wist ik dat investeren in dit bedrijf de enige mogelijkheid voor mij was. De enige mogelijkheid om weer helemaal terug te komen. Ik geloofde niet in de bedrijven die rondom het failliete bedrijf als paddenstoelen uit de grond schoten. Ik wist dat die bedrijven niet bij mij pasten. Die bedrijven zijn m.i. ook nooit echt winstgevend. Die bedrijven verdienen wel wat geld maar zijn voor de rest een mislukking. Nooit echt vrij makend. Ik ging dus investeren in onderdelen van het oude failliete bedrijf. Onderdelen waarvan ik plotseling zag dat daar de meeste winst was te behalen. De echte winst. Onderdelen die tot op de dag van de teloorgang te weinig aandacht hadden gekregen. Onderdelen die totaal diende te worden gereviseerd. Onderdelen die de afgelopen jaren totaal waren genegeerd en afgestoten.

Dat was een hele klus.
Er moest zowel praktisch als theoretisch alles uit de kast worden gehaald om die onderdelen weer een teken van leven te geven en rendabel te maken. Maar dat bleek absoluut de moeite waard. De verliesgevende onderdelen van weleer bleken de meest succesvolle basis van een solide bedrijf. De onderdelen waren jaren afgestoten en ondergesneeuwd en bleken juist de grootste winstgevende onderdelen. Die onderdelen werden opgepoetst en gingen blinken en voor me werken.

Stroomversnelling.
Samen met die weer werkende onderdelen kwamen binnen het bedrijf ook weer de creatieve en innovatieve ideeën naar boven. Het bedrijf ging weer draaien en kwam in een ware stroomversnelling. Het fundament was gerepareerd en versterkt en ook het gebouw werd door alle renovaties en onderhoud weer een stevig geheel. Een wrak van een bedrijf groeide naar een schitterend standvastig miljoenen concern.

Vrij makend.
Een concern dat zich uitsluitend bezig houdt met zaken die echt goed voor het bedrijf zijn. Een concern dat werd platgebrand maar uit de as is herrezen. Een bedrijf dat ervoor zorgt dat ik kan doen en laten wat ik wil. In dat bedrijf heb ik geïnvesteerd. Dat bedrijf bleek een fantastisch bedrijf om in te investeren. Dat bedrijf en al haar onderdelen brengt me dagelijks meer en meer rijkdom. Zowel emotioneel als financieel.

Zoek jij ook zo'n bedrijf met al die prachtige onderdelen?
Kijk dan eens in de spiegel. Zie je een failliet bedrijf? Zie je welke onderdelen je af moet stoten en zie waar de winst ligt? Kijk in de spiegel. Doe het echt. Schrik niet. Er is niets om van te schrikken. Maak een afspraak met de persoon die je ziet. Doe het echt. De enige die jij voor de gek kan houden is degene die je in de spiegel ziet. De enige die jou kan belazeren is degene die jou in de spiegel ziet. Schaam je niet. Laat anderen gerust lachen. Laat anderen je veroordelen. Laat ze je voor gek verklaren. Laat ze in die wijsheid. Werk aan jezelf. Binnenkort weet jij wat echt genieten is. En het typische van alles is ook nog dat het je niet alleen emotioneel vrij maakt maar ook nog veel meer geld opbrengt dan ooit tevoren. Die economische vrijheid en altijd kunnen doen en laten wat jij wilt is onbetaalbaar. Dat is het echte aangenamer leven.

Geen opmerkingen: