De basis versterken of laat je je intimideren?

Lastig gevallen door "oude" schuldeisers.
Zoals al verteld ging mijn bedrijf in juli 2005 failliet, oktober 2005 kreeg ik een zwaar hartinfarct en voorjaar 2006 kwam ik in de W.S.N.P. Een complete hel waar je met je gezin doorheen gaat. Ik blijf hameren op deze situatie want het is één van de zwaarste tijden die je mee kan maken. Maar ook een belangrijke ervaring. Een ervaring die ik achteraf gezien niemand toewens maar ook niet had willen missen. Een uitstekende leerperiode. Een periode die me de ogen heeft geopend. Een periode die me uiteindelijk niet alleen financieel maar ook als mens heel rijk heeft gemaakt. Ik was alles, maar dan ook alles kwijt. Ik had geen dubbeltje meer en was het doelwit van de echte tobbers in het leven. De echte tobbers ja. Je leert namelijk de mensen kennen en beseft gaandeweg dat jij niet de tobber bent maar diegene die jou proberen nog verder onderuit te halen.

De echte tobbers zijn
die mensen die minachtend op je neer kijken en zelf juist hun leven in een dwangbuis doorbrengen. Als je in een diep dal zit besef je pas wie die mensen zijn. Dan zie je heel duidelijk waar het leven bij die mensen om draait. Eigenlijk heel triest want waarschijnlijk komen ze de rest van hun leven niet uit de klemmen die ze zichzelf door jaloezie en onkunde hebben omgedaan. Oké sommigen hebben financieel gezien misschien wel zoveel geld dat ze nog 1.000 jaar zouden moeten leven om het geld op te krijgen, maar niet één van hen blijkt werkelijk gelukkig of werkelijk rijk. Het zijn tobbers. Echte tobbers. Waakhonden van zichzelf. Ze zien achter elke boom een vijand, zijn jaloers, bang dat ze tekort komen en zullen nooit rust vinden of weten wat liefde en echt genieten inhoudt. Maar goed, ik dwaal af.

Zoals elders verteld ben ik me gaan focussen. Focussen op ECHT belangrijke zaken in het leven. Daardoor heb ik me in recordtempo kunnen onttrekken aan de druk en dwangbuis waarin ik was gekomen. Financieel klauterde ik op en ging het alsmaar beter en beter maar ook lichamelijk en geestelijk ging ik met sprongen vooruit. In juli 2007 kon ik mijn schulden afkopen en november 2007 liep ik mijn eerste hardloopwedstrijd. 11 kilometer in iets meer dan een uur. Om precies te zijn 1 uur 4 minuten en 53 seconden. Wat was ik blij. Dat was een mijlpaal. Maar terug komend op juli 2007.

Schone lei.
In juli 2007 werd ik na de verificatievergadering door de rechtbank officieel schuldenvrij verklaard. Ik kreeg een schone lei. Dat was heerlijk. Dat was een ook weer een mijlpaal. Inmiddels ben ik onafhankelijk en kan ik me dagelijks nog steeds bezig houden met zaken die ik leuk vind. Dat is allemaal heel, heel snel gegaan.
Ik vloog als het ware uit het dal naar de top. Over hoe ik ik dat heb gedaan zal ik voor de rest in deze mail niet uitweiden en over hoe je 2.700% rendement en nog veel meer kan halen laat ik ook nog even onbeschreven. Daar gaat het nu niet over.

Feit is dat je je basis in orde moet hebben. En die basis dat ben jijzelf. Die basis moet zich niet gek laten maken door alles en iedereen die probeert een negatieve invloed op je uit te oefenen. Die basis moet zich bewust zijn van de eigen kracht. Die basis moet niet aan het wankelen worden gebracht omdat je als failliet ondernemer achtervolgd kan blijven worden door het verleden. Achtervolgd door mensen die zogenaamd nog geld van je tegoed hebben. Mensen die spook facturen indienen en proberen je te intimideren. Houd daar rekening mee.

Ook mij gebeurt dit nog. En ook al mag en mocht je je als failliet persoon, door de rechter bepaald, niet eens bemoeien met vorderingen en ook al weten zogenaamde schuldeisers ook hoe dit wettelijk geregeld is, toch zijn er altijd een aantal die proberen jou als failliet ondernemer na te blijven schoppen. Dat zijn dus die echte tobbers. Laat je daar als "failliet" niet door beïnvloeden. Laat je basis er niet door gaan wankelen. Op geen enkele wijze. Sterker nog, gebruik het om je basis sterker te maken. Helaas zijn er al veel teveel failliet ondernemers ernstig ziek geworden, in psychische problemen geraakt of hebben ze zich zelfs van het leven beroofd omdat altijd van die "echte tobbers" zijn die proberen te blijven intimideren. Die blijven dreigen en met deurwaarders en onwaarheden schermen. nogmaals, Laat je daar nooit door intimideren. Als er zich van die intimiderende echte tobbers melden, ga er dan mee om zoals dat hoort. Ga ermee om zoals ik dat doe en deed. GEBRUIK HET OM STERKER TE WORDEN.
Ik heb ook alle tegenslagen en tegenwerking gebruikt om sterker te worden en ook activiteiten van zogenaamde schuldeisers gebruikt om sterker te worden. Doe dat, als het u gebeurt, ook.

Nog even voor de duidelijkheid over de rechten van een schuldeiser na faillissement:

A) Eerst is een curator aangesteld waar schuldeisers eventuele vordering in kunnen dienen.
B) Daarna hebben ze, in geval van WSNP, de mogelijkheid eventuele vorderingen in te dienen bij de bewindvoerder.

Dat zijn de enige twee partijen waar DOOR DE RECHTER BEPAALD schuldeisers zich mogen melden. De curator en/of bewindvoerder wikkelt de vordering af. Jij mag je OPGELEGD DOOR DE RECHTBANK niet eens meer met de vorderingen bemoeien. Je kan en mag er ook niet op worden aangesproken.

Als je na WSNP ook nog eens een schone lei hebt gekregen, dan heb je aan alle door de wet daaraan verbonden verplichtingen voldaan. De rechtbank verklaart daarmee dan nog een keer dat 100% SCHULDENVRIJ bent. Laat je dus NIET door de echte tobbers intimideren. Denk aan je basis.

STUUR MIJ HET GRATIS MINIBOEK

Geen opmerkingen: