Het gaat er niet om WAT je verkoopt

Het gaat erom HOE je het verkoopt.
Nakomen wat je zegt is de nummer 1 binnen het verkoopproces als het gaat om het opbouwen van een prima bedrijf.
Echt van essentieel belang.
Wees eerlijk en blijf eerlijk.
Alleen op basis van eerlijkheid kan je een groot klantenbestand opbouwen waar je levenslang aan kan leveren.
Dus of je nu sokken, pinda's schepen of diensten verkoopt;
kijk HOE je dat verkoopt.

In mijn 'vorige' zakelijk leven was ik altijd gericht op kwaliteit.
Kwaliteit, kwaliteit en nog eens kwaliteit.
En tot op de dag van vandaag richt ik me nog steeds op kwaliteit.
En ik was ook nog eerlijk.
En toch ging ik failliet.
Hoe kan dat nou?

Er is één verschil met vroeger.
Vroeger was ik druk, druk, druk en verdiende ik in verhouding niet zoveel.
"Als je maar hard werkt dan kom je er wel jongen."
En.. "Jij levert zoveel kwaliteit dat je daar op een gegeven moment je vruchten echt van gaat plukken."
Dat waren van die goed bedoelde opmerkingen van mensen die eigenlijk zelf nooit echt iets bereikt hadden.
Goede mensen, prima mensen zelfs, maar ook mensen die hun leven lang hadden gebikkeld en met een leuk pensioentje of 'leuke' baan nog dagelijks moesten opletten dat ze niet teveel uit gaven.
En inderdaad.. het bleek ook voor mij dat deze opmerkingen, al het ploeteren, en al de goede wil niet opleverde wat ik had gehoopt.
Sterker nog;
Ik ging failliet, kreeg een hartinfarct en viel terug in bijstandsvormen voor inkomen en lichamelijk, geestelijk en financieel herstel.
Mijn droom was kaduuk.
Helemaal kaduuk.
Ik was kaduuk
Hoe kan het toch.
Kwaliteit leveren, zwoegen, eerlijk zaken doen en toch totaal onderuit.

Gelukkig vond ik de kracht om op te krabbelen en koos bewust voor een totaal ander leven.
Een ander leven dat me wel bracht waar ik jaren zo voor had geknokt.
Een ander leven dat me bedrijven bracht die voor mij werken.
Een ander leven dat me vrijheid bracht.
Een ander leven.
Een leven vol kwaliteit.
Een leven vol geestelijke en financiële rijkdom.
Aangenamer Leven.

Want hoe je het ook wendt of keert, het vorige zakelijk leven en alle goed bedoelde adviezen hadden me nooit gebracht wat ik zocht.
Dus waarom zou ik nu de nieuwe weg, de onbekende weg, de weg waar velen over twijfel(d)en, de weg die men niet kent maar wel over oordeelt, waarom zou ik die weg niet kiezen.
Simpel gezegd: De vorige weg had geleid tot totale ondergang en zal daar waarschijnlijk de komende 25 maal weer toe leiden.

Ik koos dus bewust voor de weg die MIJN gevoel me gaf.
De weg die MIJ de beste leek.
En niet de weg zoals die door anderen wordt geplaveid.

Achteraf lijkt het allemaal zo eenvoudig en eigenlijk was het dat ook.
De dag van mijn hartinfarct was de dag van de ommekeer en als ik nu bijvoorbeeld achterom kijk en een jaartje terug blik dan schrik ik eigenlijk van de giga-vorderingen die ik ook afgelopen jaar weer heb gemaakt.
Ik dacht vorig jaar al dat ik rijk was.
En dat was ik ook.
Maar dat ik er nog zo'n geweldig jaar overheen zou krijgen had ik eigenlijk nooit verwacht.

Wat wil ik met bovenstaande allemaal zeggen wat wellicht ook voor jou van toepassing is?
Heel simpel.
Ook voor jou is het mogelijk om te KIEZEN voor een ander leven.
Je hoeft daarbij je
Je maakt thuis misschien de lekkerste hamburgers die in de wereld verkrijgbaar zijn.
Het grote probleem is dat je ze bijna niet verkocht krijgt.
De hamburgers van Mc Donalds zijn misschien wel de smerigste van de wereld.
Maar Mc Donalds verkoopt er wel miljoenen per dag.

Mc Donalds weet namelijk wat marketing inhoudt.
Mc Donalds weet zijn producten (ook al zouden ze niet lekker en ongezond zijn) op een geweldige manier te verkopen.
Kan je nagaan wat jij te verkopen hebt.

Jij bent namelijk geweldig.
Jij bent veel beter dan de grote concurrent.
Jij hebt veel meer te bieden dan WIE dan ook.
Het enige probleem is misschien dat je jezelf en je product nooit goed hebt verkocht.

Wil je echt succesvol worden?
Begin dan vandaag nog om jezelf beter te promoten.
Beter in de markt te zetten.
Beter te profileren.
Veel en veel beter dan je concurrenten en of vijanden.
Want jij weet dat je uitstekend bent.
Jij weet dat je veel meer te bieden hebt.
Jij weet dat jouw kwaliteit en persoonlijkheid veel en veel beter is dan van diegene die jou in de put blijven duwen.
Kom er maar uit.
Want jij bent vele malen beter dan diegene die over jou rug hun zakken vullen en je daar waar mogelijk steeds verder in de put trappen.

Laat nu maar zien wie je bent.
Verkoop jezelf nu maar zoals je bent.
Ga niet meer luisteren naar al die betweters.
Volg jouw weg.

Geen opmerkingen: