Een vraag en antwoord

Een briefwisseling
Van de (inmiddels meer dan 700) lezers van mijn nieuwsbrief over WSNP en Faillissement krijg ik regelmatig vragen en of opmerkingen.
Onderstaand een kleine briefwisseling die ik net met één van de lezers had.

Geachte heer van Veen,
Aanvankelijk dacht ik dit is weer een scam om door middel van MLM of andere constructies mensen een produkt aan de man wilde brengen. Ik was enorm aangenaam verrast uw E-book te mogen ontvangen. Ikzelf ben ook ondernemer geweest, zit nu in de WSNP en heb helaas ook wat gezondheidsproblemen gehad omdat ik mezelf jaren voorbij gelopen ben.
Het hele verhaal was enorm herkenbaar, ik zelf had de beslissing al genomen mijn leven een positieve wending te geven, het maakt het leven zo wie zo makelijker en prettiger. Ik heb uw verhaal aandachtig gelezen en vond het mindset verhaal ook wel op NLP lijken. Was dat de bedoeling of neemt u juist afstand van NLP?
Kortom ik wil u hartelijk bedanken voor t toesturen van uw verhaal, het heeft mij toch weer extra postievie energie gegeven, om deze vervelende maar ooh zo leerzame periode door te komen.

Ik blijf graag op de hoogte van uw nieuwsbrieven!
Met vriendelijke groet,
Hans


Hallo Hans,
Bedankt voor de reactie.
Je spreekt me aan met U maar ik ik heet gewoon Arno.
Het jezelf voorbij lopen is inderdaad een herkenbaar gegeven.
Maar op een gegeven moment houdt dat op.
Ik ben blij dat je energie kan halen uit mijn tips en ervaring.
Als ik iedereen die ingeschreven staat (bijna 700 mensen) een beetje kan helpen dan ben ik een rijk en gelukkig man.
Even een vraag.
Ik weet niet wat je met NLP bedoelt.
Ik ken de afkorting niet.
Zou je me dat svp nog door willen geven.

Met vriendelijke groet,
Arno van Veen
http://opstaan.blogspot.com

Hallo Arno,
Ik heb even een link toegevoegd waar sumier uitgelegd wordt wat NLP is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Neuro-Lingu%C3%AFstisch_Programmeren

met vriendelijke groet,
Hans


Hallo Hans
Ik heb vluchtig de Wikipedia site en verwijzingen van NLP gelezen
Het is te groots om daar na een aantal zinnetjes gelezen te hebben een oordeel over te geven en ik geloof ook zeker dat er voor iedereen persoonlijke herkenning en voor en nadelen aan kunnen zitten.
Ik heb echter geen gebruik gemaakt van welke techniek dan ook.
Ik bedoel dus eigenlijk van wat ik ervan las, stem veranderingen, lichaamstaal etc. etc. heb ik op geen enkele wijze bewust gedaan.
Het enige wat ik gedaan heb is heel bewust afscheid genomen van dingen, mensen en gedachten waar ik me in het verleden wel teveel aan vast hield en ik eigenlijk in mijn binnenste van het binnenste al wel wist dat dat niet goed was.
Ik heb het binnenste van mijn binnenste geopend en bewust de 95% negatieve invloeden van de buitenwereld die ik als negatief ervoer of kon ervaren uitgesloten.
Ik heb dus eigenlijk NIETS gedaan.
Ik heb eigenlijk de kans gekregen doordat ik mezelf een kans gaf.
Ik ben geen goeroe of toekomst voorspeller maar ik laat mn werkelijke gevoel, dus niet opgelegde of door buitenwereld als normaal bestempeld gevoel, elke dag prevaleren boven geld, goederen, verplichtingen of wat dan ook.
Dit heeft niets met geiten wollensokken gedachten te maken.
Juist niet.
Het heeft me uiteindelijk gebracht waar ik nu ben en geeft me dagelijks steeds meer kracht en rijkdom.
Klinkt allemaal zweverig, maar is het niet.
Als ik nu bijvoorbeeld een jaar terug kijk dan is mij leven alweer zo giga veel rijker geworden als het al was.
En toen, een jaar geleden, dacht ik al dat ik niet rijker zou kunnen worden.

Met vriendelijke groet,
Arno van Veen
http://opstaan.blogspot.com

PS
Omwille van privacy is de naam van de schrijver gewijzigd.

Geen opmerkingen: