Zeg het gewoon

Ik hou van mezelf en dat is volledig wederzijds.
Afgelopen week kreeg ik een boekje cadeau.
Het boekje heet PASSIE
Ik zal voor de rest niet ingaan op de inhoud maar ik heb het in één keer uitgelezen.
Waar het boek mee begint is een gedicht van Harrie Jekkers.
En dat gedicht gaat als volgt:
Ik hou van mij hoor je nooit zingen
Ik hou van mij wordt nooit gezegd
Maar ik hou van mij, ga ik toch zingen.
Want ik hou van mij, van mij alleen en ik meen het echt.


Ik hou van mezelf en dat is volledig wederzijds.
Iedereen die mijn blog volgt weet dat ik altijd positief schrijf.
Voor sommigen op het arrogante af positief schrijf.
Op het arrogante af zelfverzekerd schrijf.
Op het arrogante af als een zelfingenomen kwal schrijf.

Maar is het wel zo arrogant.>
Tegen alle lezers zou ik willen zeggen:
Zeg het volgende eens hardop tegen jezelf.
Ik hou van mezelf en dat is volledig wederzijds.
95% heeft heel veel moeite met die tekst.
95% schopt zichzelf aan de kant.
Vooral de mensen die in een diep dal zitten kunnen er niet achter staan.
Vooral de mensen die in een diep dal zitten zijn bang voor die tekst.
Maar voor iedereen die moeite heeft met die tekst.
Doe het gewoon.
Zeg het tegen jezelf.
En meen het ook.
Ik hou van mezelf en dat is volledig wederzijds.

Sinds ik aan mezelf ben gaan werken.
Sinds ik mezelf ben gaan behandelen zoals je je allerliefste wilt behandelen.
Sinds die tijd besefte ik dat ik iemand was om van te houden.
Sinds die tijd geef en ontvang ik veel meer liefde dan ooit tevoren.
Sinds die tijd ben ik een rijk en gelukkig mens.
Zeg het gewoon.
Schreeuw het gewoon.
Droom het gewoon.
Doe het gewoon.
Ik hou van mezelf en dat is volledig wederzijds.

Doe het - Doe het - Doe het.
Je bent een kanjer.

Geen opmerkingen: