Ik breng de krant nog steeds rond

Ik heb geen enkele hekel aan geld verdienen.
Maar met geld maak je mij niet gelukkiger dan ik ben.
Ik heb alles wat mijn hartje begeert en ik doe en laat wat ik wil.
De inkomstenstroom is in een stroomversnelling geraakt en de crisis van het hartinfarct en faillissement heb ik gelaten voor wat het is. Maar ik besef terdege dat, voordat je in je hoofd werkelijk beseft dat je eerst aan jezelf moet werken volgens je eigen weg, er heel wat water door de rivier stroomt.
Toch kan ik je aanraden om eerst echt voor jezelf te kiezen.
En dan bedoel ik kiezen voor het verwezenlijken van de dromen die je hebt. Jezelf in die geestelijke en lichamelijke conditie brengen dat het geld daarna vanzelf aan komt waaien. Dat is kiezen voor een aangenamer leven.
Want hoe je het ook bekijkt; je bent hier maar even op deze aardkloot en waarom zou je dan die korte tijd laten verpesten door allerlei onbelangrijke zaken en/of onbelangrijke mensen. Laat die onbelangrijke zaken en onbelangrijke mensen lekker voor wat ze zijn en ga aan jezelf werken.

Want
Juist als je belazerd bent door zogenaamde eerlijke mensen.
Juist als je de grond in wordt getrapt door de onnozele volgelingen.
Juist als je te horen krijgt van de "succesvolle en geslaagden" hoe slecht jij bent.
Juist als je vernederd en kapot gemaakt bent.
Juist dan besef je pas hoe keihard je te pakken bent genomen door tobbers.

Doen - Doen - Doen
Ik heb het ook allemaal meegemaakt.
Ik heb ook de absolute bodem gezien.
Ik heb ook de lege flessen moeten inleveren voor mijn gezin brood te kunnen kopen.
Mijn lege flessen waren op een gegeven moment ook op.

Maar ondanks alles ben ik blijven geloven.
Blijven geloven in mezelf.
Blijven geloven in het goede.
Blijven geloven in een totale ommekeer.
En die ommekeer die kwam.
Die ommekeer bracht me al het goede op deze wereld.
Die ommekeer heeft me ertoe gebracht dat ik elke dag geniet.

Iedere dag weer.
Genieten van alles wat ik heb.
Genieten van alles wat nog komt.
Genieten van alles dat werkelijk waarde heeft.
Genieten van de vrijheid.

Wat heeft dat allemaal met de krant rondbrengen te maken?
In het nabije verleden nam ik een krantenwijk aan om mijn gezin te kunnen ondersteunen met hele kleine beetjes geld.
De krantenwijk liep en loop ik samen met mijn zoon.
Afgelopen week kreeg ik een "onweerstaanbaar" aanbod.
Een klus van ongeveer 1 jaar.
Ik kon binnen 1 jaar 290.000,00 euro verdienen.
Met extra bonus oplopend tot 450.000,00 euro.
Gegarandeerd.
Zwart op wit.
Daarna zou ik elk jaar nog circa 30.000 euro winst op aandelen hebben.
Een heel mooi aanbod.

Maar ik heb het niet gedaan.
Ik had er geen zin in.
Arrogant?
Ja dat zou kunnen.
Maar ik heb geld zat en ik ben niet te koop.
Ik zou dan geen tijd meer hebben voor andere leuke dingen.
En die tijd is mij vele malen meer waard dan dat geld.

9 euro per uur.
Die tijd kan ik goed gebruiken om met mijn zoon elke week de krant rond te brengen.
Want dat doen we graag.
En ik doe alleen nog maar wat ik graag doe.
Oké het betaalt minder dan dat aanbod.
Het betaalt 9 euro per uur.
Maar ik geniet.
Ik geniet van de vrije tijd met mij zoon.
Die vrije tijd is onbetaalbaar.
Die vrije tijd is goud waard.
Ik geniet.

En die vier en halve ton dan?
En ik ben in de gelukkige omstandigheid om vier en een halve ton af te kunnen wijzen.
Ik heb de juiste keuzes al gemaakt.
Ik geniet.
Elke dag.

Geen opmerkingen: