Vertrouwen geven en (mooi) beschadigd worden

Neerwaartse spiraal als instrument naar de top.
Bijna iedereen die financieel succesvol is geweest, failliet is gegaan, een bijna dood ervaring heeft gehad, kanker of andere levensbedreigende zaken heeft overwonnen of andere 'werkelijk' levens confronterende zaken heeft meegemaakt weet het... In het voorgaande leven is het 'te' vaak voorgekomen dat je vertrouwen hebt gegeven aan mensen die misbruik maakte van jouw naïviteit... Hoe kan dat toch?

Hoe groot ben je?.... Veel groter dan je denkt.
Wat is toch de reden dat mensen met een werkelijk positieve inslag worden neergesabeld door 'een groep' voor de buitenwereld ook nog geloofwaardige profiteurs. Waarom is dat? Ik durf te stellen dat ik (net zoals zovelen die dit item lezen ) het antwoord heb gekregen. De mensen die de testen ondergaan en worden neergesabeld zijn vooral mensen die voorafgaande aan alle teleurstellingen al vaak in het leven hebben afgevraagd: "Is dit het nu? Is dit alles? Is dit zoals ik mijn leven op deze aarde moet laten passeren?" Het zijn voor zowel jou als mij de testen testen en een leerschool vanuit (jouw) kosmos. Testen en leerscholen waardoor je uiteindelijk sterker, bewuster en nog meer gericht blijft om je innerlijk doel te bereiken. Je doel om de wereld iets aangenamer en mooier te beleven en te maken. Je doel om een waardevolle bijdrage te leveren aan de mensheid. Waardevol en niet uit te drukken in geld of andere materie.

Als jij recentelijk klappen hebt gekregen waardoor je leven een ingrijpende wending dreigt te nemen, wees dan gerust bedroefd (zeker als je een dierbare bent verloren) doch wees vooral bewust dat die dierbare je nog veel sterker maakt als je hem/haar de kans geeft om jou 'ultieme' droom te verwezenlijken. Je staat echt niet alleen. Jou kracht bestaat uit 0,000000000000000000002% (be)denken. De overige kracht krijg je uit pure overgave, liefde en dankbaarheid.

Misschien is het nu niet te geloven of begrijp je niet wat ik met bovenstaande woorden tracht duidelijk te maken. Zweverig of ongeloofwaardig of onzin. Je kan en mag er natuurlijk van denken wat je wilt. Houd echter svp één gegeven voor ogen. Ik heb mijn diepe dal uitsluitend en met enorme snelheid kunnen verlaten door te vertrouwen. Vertrouwen in mezelf en vooral vertrouwen op wat de kosmos me gaf. Geef jezelf de kans. Geef nooit op. Blijf (ondanks het feit dat er veel mensen zijn die jou hebben bedrogen) vertrouwen houden. Vertrouwen in jezelf en alles wat de kosmos, de natuur, God, Allah, Boeddha of hoe je de grote kracht ook wenst te noemen. Draai de negatieve spiraal om en laat deze in je voordeel werken. Vergeef, maak je hoofd pijnvrij en geef de overgebleven 99,9999999999999999999998% de kans om jou te laten bloeien en groeien tot ongekende hoogte.

Geen opmerkingen: